Til forsiden
Bookmark and Share

SLIP-teknik

Skab ro og fuld tilstedeværelse med SLIP-teknikken

SLIP øvelsen er den samme som det der tidligere hed GAP-øvelsen - nu bare på dansk

Formålet med at bruge denne teknik er at skifte opmærksomheden væk fra tankerne og til et andet sted, hvor tankerne ikke er. Her er det muligt at opleve den essentielle natur af ro og fuld tilstedeværelse i sig selv uden en masse forstyrrende tanker. 

Når du har anvendt SLIP, har du på kort tid skabt en behagelig oplevelse af ro og fuld tilstedeværelse. 
Træn denne teknik flere gange dagligt og bliv god til den. Det tager kun 3 minutter pr. gang og det bliver nemmere efter mere træning.

Lyt til guidning af SLIP-øvelsen her (3 min og 15 sek):

This text will be replaced by the flash music player.

[ Download som MP3-fil, klik her ]

Ovenstående øvelse er god at gennemføre, inden et vigtigt møde der kræver optimalt fokus eller mellem arbejde og fritid, hvor du ønsker at få afsluttet dine indre dialoger om dagens arbejde inden du skal fokusere på familie eller aktiviteter uden for dit arbejde.

For at afgøre om denne øvelse vil give dig mere ro og fokus, vil jeg anbefale at du gennemfører GAP-øvelsen mindst 1 gang dagligt i 14 dage. Dette for sikre at din krop bliver vænnet til at gennemføre øvelsen uden at falde i søvn og med oplevelsen af at få ro og klarhed hurtigt og let.



Se en SLIP-øvelse her (8 min. og 14 sek):

Her ser du en optagelse af en guidning af SLIP-øvelsen med en klient.

Tilmeld nyhedsbrev
Email:
Dansk   
Copyright Coach2Manage